راهکار جدید فیلتراسیون در سال ۲۰۲۱

تصفیه آب به روش فیلتراسیون چیست ؟ در این مقاله قصد داریم تا راهکار جدید فیلتراسیون در سال ۲۰۱۸ که همان استفاده از فیلترهای فیلترهای ریپووا REPUVA است را به شما ارائه دهیم . این فیلتر تصفیه آب به روش فیلتراسیون نوعی از الیاف پشم طبیعی با دقت ۱ تا ۵۰ میکرون است که توانایی زیادی در حذف ذرات معلق مخصوصا گل و لای و ذرات درشت آب دارد و امروز جایگزین مناسبی برای فیلترهای شنی و ماسه ای بشمار می رود .

کاربرد فیلتر پیش تصفیه آب

بدلیل مقاومت بالای این فیلتر تصفیه آب به روش فیلتراسیون در برابر زنگ زدگی و خوردگی از آن بیشتر در صنایع نفت و گار ، آب شور دریاها ، پتروشیمی ها ، کشاورزی ، تصفیه ورودی آب منازل مسکونی و برج های تجاری و مجتمع ها ، استخر شنا یا پرورش آبزیان استفاده می شود . این یک محصول جدید و بسیار کارآمد است که در تمام زمینه ها میتوانید از آن استفاده کنید . همانطور که در بالا اشاره کردیم میتواند جایگزین رقابتی بسیار مناسبی برای مخازن سیلیس باشد .

این فیلتر توانایی حذف بالایی در چربی ها دارد و برای این منظور کاملا مناسب است

تصفیه آب به روش فیلتراسیون

تصفیه آب به روش فیلتراسیون به روشی گفته می شود که بعنوان مثال ، فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی یا تصفیه آب اداری مانند یک صافی عمل میکند, سوراخ های این صافی در ابعاد مشخصی هستند و فقط آلودگی های معلق با اندازه ثابت را میتوانند حذف کنند.

راهکار جدید فیلتراسیون در سال 2018

فرض کنید ورق آلومینیومی را در دست دارید, حال با یک عدد میخ چند سوراخ به آن اضافه کنید و آن را سر راه جریان وردی آب قرار دهید, به این ترتیب این ورق آلومینیومی با سوراخ های یک شکل و اندازه فقط میتوانند جلوی ذرات یا آلودگی های معلق بزرگتر از خودش را بگیرد و ذرات کوچکتر را از خود عبور میدهد .

اصول کار تصفیه آب بر همین منوال است . اما در سیستم هایی که به روش اسمز معکوس کار میکنند این سوراخ ها به اندازه ای کوچک هستند که با چشم قابل دیدن نیستند, به همین دلیل کیفیت آبی که از سیستم اسمز معکوس خارج میشود چندین برابر بهتر از تصفیه آب به روش فیلتراسیون می باشد .

فیلتر ریپووا  که در بالا به آن اشاره کردیم یک راهکار جدید فیلتراسیون در سال ۲۰۱۸ بوده و استفاده از آن گسترش روز افزونی را در پی دارد زیرا هم در دسترس و هم مقرون به صرفه بوده و جایگزین مناسبی برای روشهای قدیمی بشمار می رود .

فیلتر الیافی نخ تابیده مورد استفاده در تصفیه آب به روش فیلتراسیون درون محفظه ای که به آن هوزینگ گفته می شود قرار میگیرد و این فیلتر ریپووا به تنهایی استفاده نمی شود ، این هوزینگ ها در ابعاد ۴۰ و ۲۳ اینچ می باشند که با توجه به نیاز و نوع فیلتری که درون آن کار گذاشته می شود ( بر اساس حجم یا دبی آب مورد نیاز ) بکار می رود .

راهکار جدید فیلتراسیون در سال 2018

 ویژگی ها

  • این فیلتر تصفیه آب به روش فیلتراسیون ضد خوردگی و ضد رنگ زدگی
  • دبی مدل ۴۰ اینچی ۶۰ متر مکعب در ساعت است
  • دارای ۲ ورودی و یک عدد خروجی بهمراه کورکن برای مسدود سازی جریان آب در صورت نیاز
  • امکان نصب شیر شستشو یا بک واش برای تمیز کردن آن
  • قابلیت نصب گیج فشار همراه با شیر تخلیه در قسمت بالا و پایین
  • قطعات این هوزینگ از جنس گالوانیزه با روکش رنگ کوره ای
  • در برابر رطوبت و آب شور دریاها بسیار مقاوم است

 

تصفیه آب به روش فیلتراسیون

تصفیه آب به روش فیلتراسیون فقط برای آب هایی کاربرد دارد که این آب ها فاقد آلودگی های میکروبی هستند, ولی این سیستم بغیر از کاربردی بودن برای آب های شرب برای کشاورزی و یا پرورش آبزیان نیز استفاده می شود . همچنین برای استخرهای شنا در ابعاد و اندازه ی گوناگون ، البته از سیستم سختی گیر رزینی نیز میتوانید در ابتدای این نوع فیلتراسیون استفاده کنید که در مقالات قبلی به آن اشاره کرده ایم .

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید با واحد فروش ما در تماس باشید .

"<yoastmark

در تصویر بالا مشاهده میکنید که فقط آلودگی هایی که هم اندازه با سوراخ های فیلتر هستند عبور داده می شوند.

تصفیه آب به روش فیلتراسیون

متاسفانه مشاهده شده است برخی از افراد سود جود با تبلیغات فراوان و عوم فریبانه این گونه دستگاه تصفیه اب خانگی که به روش تصفیه آب به روش فیلتراسیون است را بجای دستگاه تصفیه اب اصلی اسمز معکوس یا ro به مشتریان خود می فروشند و اظهار میدارند که این سیستم قابلیت حذف نیترات و آلودگی های محلول در آب را دارد و همچنین سختی آب را نیز کاهش میدهد!

هنگام تهیه و خرید یک دستگاه تصفیه اب خانگی حتما از اصالت فروشنده مطمئن شوید .

درباره aquaclassic3

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *