ممبران ۴ اینچ فیلمتک BW30-4040 صنعتی کاربردهای مهم و انواع مختلف آن 

ممبران تصفیه آب صنعتی فیلمتک در مدل های bw30-4040 اینچ و ۸ اینچ یا bw30-400 RO چیست؟ غشای RO صنعتی اسمز مکعوس یکی از بهترین روش های نمک زدایی و شیرین کردن آب های چاه است . یک دستگاه تصفیه آب RO دارای فیلترهای مختلفی است که انواع مختلف ناخالصی های موجود در آب لوله کشی را از طریق چندین مرحله فیلتراسیون از بین می برد. مهمترین این فیلترها ممبران صنعتی یا غشای RO می باشد. این غشاء یک لایه نازک و نیمه تراوا است که دارای منافذ ریز روی آن است تا فقط آب خالص از آن عبور کند و آب ناخالص که درواقع پسآب نامیده میشود از قسمت دیگر خارج میگردد.

ممبران 4 اینچ فیلمتک BW30-4040 صنعتی

ممبران ۴ اینچ فیلمتک BW30-4040 صنعتی

غشاها در تصفیه آب برای جداسازی آلاینده ها از آب بر اساس ویژگی هایی مانند اندازه یا بار استفاده می شوند. فرآیندهای غشایی متداول شامل میکروفیلتراسیون، اولترافیلتراسیون، نانوفیلتراسیون، اسمز معکوس و الکترودیالیز است.

در طراحی و ساخت یا تولید دستگاه های صنعتی با مقیاس تولید آب بالا نسبت به مدل های مشابه کارگاهی یا خانگی از ممبران هایی استفاده میشود که توانایی جداسازی نمک و سایر مواد محلول در آب که در شیمی به آن آلی گفته میشود مانند کلسیم ، پتاسیم ، آهن ، روی ، منگنز و … مورد استفاده قرار میگیرند.

عملکرد این ممبران های صنعتی وابستگی شدید به مقدار فشار آب وارد شده به آن دارد که اینکار توسط پمپ طبقاتی فشار بالا سانتریفیوژی انجام میشود. معمولا برای دستگاه های تصفیه آب صنعتی با دبی ۵ متر مکعب از پمپ طبقاتی بین ۱۲ الی ۱۵ بار استفاده میشود.

البته طراحی این سیستم ها بستگی به شرایط و کیفیت آب ورودی به دستگاه مانند اینکه آب خام ، آب شهری یا آب چاه باشد میباشد.چنانچه آب چاه دارای آلودگی های میکروبی و انگلی باشد میبایست قبل از آنکه به دستگاه ro وارد شود ، مقدار کلیفرم و انگل های آن کنترل شود. از این روی برای آنکه میزان آلودگی های انگلی در آب کاهش و یا حذف شود از سیستم و پکیج کلرزن اتوماتیک استفاده میشود.

ممبران ۴ اینچ فیلمتک BW30-4040 صنعتی

یکی از متداولترین غشای RO صنعتی اسمز مکعوس غشاهایی که برای استفاده در این تصفیه خانه های صنعتی استفاده میشود ممبران ۴ اینچ bw فیلمتک و یا ۸ اینچ فیلمتک میباشد که اگر کمی خوش شانس باشید میتوانید اصل و اوجینال آن ها را تهیه کنید و اگر کمی بدشانس باشید در دام کلاهبرداران اینترنتی یا فروشگاه ها فیک و تقلبی اسیر خواهید شد.

ممبران 4 اینچ فیلمتک BW30-4040 صنعتی

ممبران ۴ اینچ فیلمتک BW30-4040 صنعتی

انواع ممبران های صنعتی در دستگاه های تصفیه آب صنعتی عبارتند از:

  • ممبران ۴ اینچ و یا ۸ اینچ bw مدل ونترون
  • غشای RO که همان ممبران نامیده میشود با مارک و برند فیلمتک BW/SW است که از مدل SW برای شیرین کردن آب دریا و دیگری برای آب های معمولی یا اصلاحا لبشور استفاده می شود.
  • ممبران صنعتی نانوتک تایوان در اندازه های ۴ و ۸ اینچ BW30-4040 / BW30-400
  • ممبران ۴ و ۸ اینچ ال جی ” LG ” برای آب معمولی BW و دریایی SW با کد BW30-400 / BW30-4040

توجه داشته باشید که برند فیلمتک که تولید کننده ممبران صنعتی RO اسمزی است با کدهای دیگری در بازار رقابتی این نوع کالا را میتوانید از فروشندگان معتبر تهیه و خریدار کنید که تولید آب آنها نسبت به یکدیگر متفاوت میباشد.

پاسخ سوالات مهمی که بهتر دانستیم برای اطلاع شما به آنها پاسخ دهیم:

  • دو نوع رایج غشای RO صنعتی اسمز مکعوس عبارتند از غشاهای کامپوزیت لایه نازک (TFC یا TFM) و غشاهای تری استات سلولز (CTA). تفاوت اصلی بین این دو نوع ظرفیت فیلتراسیون و مقاومت در برابر کلر است.
  • طول عمر معمول یک عنصر غشایی RO بسته به کاربرد سه تا هفت سال است.
  • یک غشاء RO از سه لایه تشکیل شده است: یک لایه زیرین از پارچه پلی استر بافته نشده با ضخامت ۱۰۰-۲۰۰ میکرومتر برای پشتیبانی از کل غشا، یک لایه میانی شامل پلی سولفون (PSF) یا پلی اتر سولفون (PES) با ضخامت ۳۰ تا ۵۰ میکرومتر. و یک لایه رویی پلی آمید (PA) یا پلی اتریمید (PEI) که توسط PSF پشتیبانی می شود.
  • سیستم‌های اسمز معکوس آلاینده‌های شیمیایی رایج (یون‌های فلزی، نمک‌های آبی)، از جمله سدیم، کلرید، مس، کروم و سرب را حذف می‌کنند. ممکن است آرسنیک، فلوراید، رادیوم، سولفات، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، نیترات و فسفر را کاهش دهد.
  • دو نوع فیلتر وجود دارد: عمقی (ساخته شده از الیاف فشرده) و غشایی (که ساختار داخلی همگن دارند). فیلترهای عمقی تنها بخشی از ذرات را در یک محدوده اندازه خاص حفظ می کنند و به طور کلی برای استفاده در مراقبت های بهداشتی قابل قبول نیستند. فیلترهای غشایی تمام ذرات با اندازه مشخص را حفظ می کنند.
  • غشای RO صنعتی اسمز مکعوس چه کار میکنند؟ غشاهای سلولی به عنوان سد و دروازه بان عمل می کنند. آنها نیمه تراوا هستند، به این معنی که برخی از مولکول ها می توانند در دو لایه لیپیدی پخش شوند اما برخی دیگر نمی توانند. مولکول ها و گازهای آبگریز کوچک مانند اکسیژن و دی اکسید کربن به سرعت از غشاها عبور می کنند.
  • سیستم نمک زدایی: برای شیرین کردن آب دریا برای مصرف، آبیاری و غیره استفاده می شود.
  • سیستم آب شور: برای تمیز کردن آب با شوری بالا (کثیف تر از آب لوله کشی) استفاده می شود.
  • دستگاه های تصفیه آب: برای تمیز کردن سطح وسیعی از سطح، شور و آب دریا استفاده می شود.
  • تعویض فیلترهای RO به طور ایده آل باید هر ۱۲ ماه یکبار انجام شود. این برای اطمینان از اثربخشی بهینه کل سیستم اسمز معکوس شما است.
  • فیلتر ممبران صنعتی همچنین به از بین بردن مزه ها و بوهای بد آب کمک می کند. کلر موجود در آب می تواند به غشاهای RO آسیب برساند. بنابراین عبور آن از فیلترهای کربنی ضروری می شود. از این رو، عمر غشا RO به طور طبیعی افزایش مییابد.

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم ، غشای RO صنعتی اسمز مکعوس متشکل از چندین لایه است که آب از بین لایه ها عبور کرده و مقدار تصفیه شده آن به مخزن نهایی و پسآب آن به خروجی منتقل میگردد.

یکی از بهترین برندهای ممبران ۴ اینچ فیلمتک BW30-4040 صنعتی است که انواع مختلف آنرا میتوانید در فروشگاه های معتبر اینترنتی خریداری نمایید. برای کسب اطاعات بیشتر در زمینه خرید و یا اطلاع از بورس قیمت ممبران میتوانید با شماره ۲۳۵۶۲۴۰-۰۹۱۲ تماس حاصل فرمایید.

درباره انرژی پویآب پارس

واحد فنی و پاسخگویی لطفا هرگونه سوال خود را با ما در میان بگذارید . ما سریعا به آن پاسخ خواهیم داد

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *